مبلمان اداری بانک
مبلمان اداری بانک باید حتما طبق استاندار ها انتخاب گردد. انتخاب طراحی و نوع مبلمان اداری برای هرکسب و کاری با توجه به خصوصیات آن محیط مشخص می گردد .
هر مکانی یا سازمانی برای طراحی و چیدمان مبلمان اداری خود، روشی را استفاده میکند. برای مثال بانکها که مدیر ، کارمندان و ارباب رجوع ارتباط مستقیم باهم دارند و قرار است مدت زمانی زیاد را منتظر بمانند، طراحی مبلمان باید راحتی کارمندان و مشتریان را تامین نماید. کسانی که در زمینه کار طراحی داخلی و ساخت و اجرای مبلمان اداری دستی بر آتش دارند همیشه راهکار ها و شیوه های خوبی را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند.
رنگ ها و نور به کار برده شده در طراحی داخلی یک محیط اداری و کاری نیز اثرات شگرفی دارد، استفاده از این المان ها نیز قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند.
استفاده از مبلمان مناسب، رنگها و نورهای به کاررفته در فضا ، هریک می تواند آثار مثبتی را هم در ذهن مراجعه کنندگان و هم کارکنان ایجاد کند. استفاده از ای آیتم ها قواعد خاص خود را دارا می باشد که باید رعایت گردد.مبلمان مناسب در یک فضا تبعات و آثار مثبت زیادی به همراه دارد؛ این آثار مستقیما با روح و ذهن افرادی که به محیط رفت و آمد دارند و در آن به کار مشغول هستند سروکار دارد. رنگ ها و نور به کار برده شده در طراحی داخلی یک محیط اداری و کاری نیز اثرات شگرفی دارد، استفاده از این المان ها نیز قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند.
“در شرکت هایی که مراجعه کننده حضور فیزیکی ندارد، نوع طراحی و چیدمان تفاوت خواهد داشت”
انتخاب بهترین مبلمان اداری بانک ها
برای انتخاب مبلمان اداری مناسب باید شرایط محیطی و منطقه ای آن مکان را نیز لحاظ کرد. به عنوان مثال حتی شعبه های مختلف بانک در شهرهای مختلف طراحی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.انتخاب این که از چه نوع مبلمان و با چه متریالی در چه رنگی برای طراحی داخلی بانک استفاده شود بر عهده مدیریان تصمیم گیرنده است. اما باید بدانید که مقاومت متریال و کیفیت بالای آن ها باید در فرآیند طراحی، ساخت و اجرا در نظر گرفته شود. گاهی اوقات لوگوی بانک نیز در انتخاب این رنگ ها دخیل است، بدین ترتیب که طراح با استفاده از المان ها و رنگ های موجود در لوگو اقدام به طراحی مبلمان خاص و مناسب برای شعبه بانک می کند.
بهره گیری از المان های زیبا کننده محیط ادارات مانند پارتیشن اداری زیبا و شیشه ای به همراه یک سیستم فایلینگ اداری می تواند تاثیرات مثبتی بر مشتریان و کارمندان بگذارد، از این رو استفاده از این مولفه ها در طراحی بانک بسیار رایج است.
باید در هر شعبه بانک علاوه بر میز و صندلی های کارمندان و صندلی های انتظار مشتریان، فضاهایی را برای برگزاری جلسات، اتاق مدیر و معاون در نظر گرفت و با توجه به مولفه هایی که ذکر شد مبلمان اداری مناسب که اعم از میز، صندلی، کمد، قفسه و سیستم فایلینگ هست را در آن ها تعبیه کرد.
مبلمان اداری در بانک باید دو منظوره باشد، این تجهیزات باید علاوه بر تامین آسایش و راحتی کارمندان و مشتریان بانک، فضای ایمنی را جهت نگهداری اسناد و مدارک مالی بانک فراهم نماید. تامین امنیت در قفسه ها، سیستم فایلینگ و کمدهای بانک به قدری حائز اهمیت است که باید آن را در اولویت پروسه طراحی و ساخت مبلمان اداری برای بانک ها در نظر گرفت بدین معنی که هم آرامش و راحتی کارمندان ومشتریان را تامین کنند و هم فضایی امن را برای نگهداری مدارک و اسناد مالی بانک فراهم نماید.