بوتیک هایی که عرضه کننده ی پوشاک هستند، داراری دکوراسیون های شیک هستند و به طور معمول عرضه کننده ی یک محصول خاص می باشند. مغازه هایی که عرضه کننده ی انواع پوشاک هستند، می تواند در زمینه ی ارائه ی لباس زنانه، بوتیک لباس مردانه، بوتیک لباس بچه گانه، بوتیک اسباب بازی، بوتیک عطر و ادکلن، بوتیک لوازم آرایشی، بوتیک شال و روسری و… فعالیت داشته باشند. برای این که بتوانند مشتری های که برای خرید به مغازه ی آن ها سر می زنند، بدون خرید از مغازه خارج نشوند، باید دکور شیک و مناسبی داشته باشند، تا مشتری ها جذب دکور مغازه ی آن ها و کیفیت بالای محصولات شوند. برای این که دکور مغازه پوشاک خود را با توجه به سلیقه ی مشتری طراحی کنید، تا بتوانید سود خوبی را داشته باشید، با ماه همراه باشید، تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.
دکور مغازه پوشاک و یا بوتیک خود را می توانید طوری طراحی کنید، که اجناسی که در فروشگاه شما برای فروش وجود دارد، بیشتر در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. برای داشتن دکور زیبا و شیک کافیست، دکوراسیون مغازه ی خود را با به کارگیری از وسایلی مانند سقف کاذب مغازه، شیشه و آینه، رنگ مناسب تکمیل کنید. بعد از این که جای مناسبی را برای چیدن اجناس مد نظر خود انتخاب کردید، نوبت به چیدن آن ها می رسد، برای این که بتوانید اجناس خود را به گونه ای بچینید، که مشتری های که به مغازه ی شما سر می زنند، از نحوه ی چینش اجناس خوششان بیاید، بهتر است، به نکات مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید.
برای استفاده از خدمات طراحی و ساخت دکور مغازه با ورک وود تماس بگیرید.
دکور مغازه پوشاک زنانه
ورک وود طراح و مجری انواع دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه و مردانه در تهران و کرج است. این مجموعه با سالها سابقه اجرایی موفق با هزینه های بسیار ارزان تر از سایر مجموعه ها اقدام به طراحی و ساخت انواع دکور مغازه پوشاک زنانه نموده است. استفاده از دکوراسیون مناسب می تواند بر روی فروش شما هم تاثیر بزارد.
ایجاد دیواری خاص و شیک
دیواری که قرار است، برای معرفی برند محصولات خود انتخاب کنید، بهتر است، زیبا و شیک باشد. این موضوع را با یک مثال برای شما توضیح می دهیم، تا بهتر متوجه شوید.
در مواردی که قصد دارید، دکور بوتیک لباس زنانه در داخل مغازه ی خود طراحی کنید، می توانید بعد از این که دیوارهای مغازه خود را نقاشی کردید، با پوستر لباس های مد و ترند را با رنگ و یا نورپردازی های که برای این کارها در نظر گرفته شده است، انجام دهید. بهتر است، این دیوار در بخش راست مغازه قرار بگیرد.
استفاده از آینه و شیشه برای ایجاد دکور مد نظر
استفاده از آینه و شیشه های تمیز می تواند زیبایی مغازه ی شما را دوچندان کند، و در صورت استفاده از نورپردازی تأثیر مثبتی را بر روی نورپردازی خواهد داشت. دلیل این پیشنهاد هم به این خاطر می باشد، که می تواند نور طبیعی را به داخل مغازه هدایت کند.
چیدمان
وجود نظم و ترتیب در چینش اجناس کمک می کند، تا چشمان مشتری هایی که وارد مغازه شما می شوند، را خیره کند. توصیه می کنیم، که در چیدمان اجناس خود خلاقیت داشته باشید.
انتخاب رنگ های جذاب
رنگی که قرار است، برای دکور مغازه ی شما در نظر گرفته شود، با توجه به بازار هدف انتخاب خواهد شد.
ممکن است، این سوال در ذهن برخی از افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند، پیش بیاید، که چرا دکور مغازه می تواند بر روی میزان فروش ما تأثیر داشته باشد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، که اولین بخشی که مشتری بعد از ورود به مغازه با آن برخورد می کند، دکور مغازه می باشد. قطعاً دکوری که در نظر گرفته می شود، بیشترین تاثیر را بر روی مشتری می گذارد. داشتن دکوراسیون مناسب به شما کمک می کند، تا مشتری را برای ورود به مغازه ی خود ترغیب کنید. قطعاً زمانی که برای خرید به بازار و یا پاساژهای عرضه کننده ی پوشاک سر زده اید، با این موضوع رو به رو شده اید، که برخی از مغازه ها شلوغ بودند، و نظم و ترتیب لازم را برای چینش محصولات خود رعایت نکرده اند. قطعاً زمانی که با این صحنه رو به رو شده اید، دیگر مایل نبودید، از آن مغازه خرید کنید.
ویژگی های یک دکور مغازه پوشاک خوب
برای اینکه دکور مغازه پوشاک دارای جذابیت لازم باشد بهتر است این قواعد را رعایت نمایید:
در دسترس بودن اجناس
مهم ترین ویژگی که برای تمام مغازه ها باید به آن توجه کنید، در دسترس بودن اجناس می باشد. منظور از در دسترس بودن این است، که مشتری بتواند اجناس و لباس های موجود در مغازه ی شما را ببیند، و یا حتی بتوانید آن را بر روی بدن خود امتحان کند. پس دکور انتخابی باید به گونه ای باشد، که مشتری بتواند متوجه جنس لباس و میزان کیفیت آن شود.
خلوت بودن
دکوراسیونی که برای داخل مغازه در نظر گرفته می شود، نباید بیش از حد شلوغ باشد. زمانی که دکور بیش از اندازه شلوغ باشد، مشتری هنگام ورود به مغازه دچار سردرگمی خواهد شد. برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مسئله بهتر است، تا جایی که ممکن است، نوع چینش طوری باشد، که نه خیلی شلوغ باشد، و نه خیلی خلوت.
زیبایی
زمانی می توانید بگویید، که دکور شما زیبا می باشد، که در طراحی آن از رنگ های جذاب، ایده های جدید و خلاقانه استفاده کرده باشید. هر چقدر که زیبایی و خاص بودن دکور مغازه ی شما بیشتر باشد، باعث می شود، مشتری های بیشتری داشته باشید. دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک فقط شامل قرار دادن رگال ها و آویزان کردن لباس ها از آن نیست. بلکه باید بتوانید از ترکیب رنگ ها و نورپردازی مناسب، شکل و نحوه قرار دادن لباس ها، استفاده از ماکت ها و مانکن ها، و همچنین کاربرد اکسسوری های دکوری و تزیینی کمک بگیرید.
نکات مهم هنگام انتخاب دکور مغازه پوشاک
برای داشتن یک دکور مناسب این موارد را رعایت نمایید:
شلوغ نکردن بیش از حد مغازه
زمانی که دکور انتخاب شده برای مغازه ی شما بیش از اندازه شلوغ باشد، اجازه ی نمایش درست اجناس شما را نخواهد داد، و مشتری هایی که برای خرید به مغازه ی شما مراجعه می کنند، احساس خوبی را تجربه نخواهند کرد.
اختصاص دادن محلی برای استراحت مشتریان
در صورتی که مغازه ی شما فضایی بزرگی دارد، توصیه می کنیم، در دکوراسیون داخلی مغازه و یا بوتیک خود محلی را برای نشستن و استراحت مشتریان خود در نظر بگیرید.
هنگام چیدن مغازه خود به نوع مشتریان اهمیت دهید.
هنگام چینش دکور مغازه ی خود بهتر است، به موضوع مهمی که به آن اشاره می کنیم، توجه داشته باشید. این مسئله سن مشتریان شما می باشد. این موضوع در نحوی چیدن تأثیر بسیار زیادی دارد. موارد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، رده سنی لباس ها، سایز لباس ها، مجلسی یا اسپرت بودن لباس ها و یا حتی نوع مشتریان می باشد.
در ادامه به بررسی بهترین ایده ها برای داشتن ویترین و دکوراسیون داخلی جذاب و شیک خواهیم پرداخت.
قطعاً قبل از این که وارد مغازه شوید، اولین قسمتی که چشم شما را به خود خیره می کند، ویترین مغازه می باشد. ویترین مغازه هم به اندازه ای که دکوراسیون داخلی آن اهمیت دارد، مهم می باشد. برای این که بتوانید ویترین جذاب و شیک را برای مغازه ی خود طراحی کنید، در قدم اول باید تعیین کنید، که می خواهید ویترینی مینیمال داشته باشید، یا نه. منظور از ویترین مینیمال این است، که فقط از یک لباس که ممکن است، بر تن مانکن شده باشد، استفاده کنید. این نوع از ویترین ها معمولاً خلوت و ساده هستند. ساده بودن دکور کمک می کند، که زیبایی آن دوچندان شود.
اما زمانی که دکور انتخابی شما معمولی باشد، ویترین آن با لباس های مختلف و در شکل های گوناگون پر شده است. سایر مواردی که توجه به آن ها می تواند کمک کننده باشد، به شرح زیر می باشد.
- متراژ مغازه: متراژ در نظر گرفته برای مغازه مهم ترین موضوعی می باشد، که باید به آن توجه کنید. در صورتی که مغازه ی شما کوچک باشد، به هیچ عنوان رنگ های تیره را برای نقاشی آن انتخاب نکنید.
- نورپردازی: برای نورپردازی مغازه ی خود می توانید از انواع لوستر های سقفی و آویزی استفاده کنید. هم چنین می توانید نورهای لایت، متمرکز و یا نورهای مخفی برای نورپردازی انتخاب کنید.
- استفاده از المان های مختلف: با توجه به نوع اجناسی که قرار است، در مغازه ی خود برای فروش عرضه کنید، می توانید از المان های خاص استفاده کنید.
- مانکن: استفاده از مانکن در دکور مغازه شما باعث می شود، تا مشتری بتواند لباس مد نظر خود را بهتر ببیند، و انتخاب کند.
- بهتر است، از مبلمان اختصاصی برای مغازه ی خود انتخاب کنید.
- بهترین مدل کفپوش را برای مغازه ی خود در نظر بگیرید.
- از یک تم خاص و شیک استفاده کنید.
- بزرگ بودن، روشن بودن و راحتی اتاق پرو را مد نظر قرار دهید.
از دیگر خدمات ورک وود می توان به ساخت انواع پارتیشن اداری و کابینت آشپزخانه اشاره نمود.